PERSBERICHT - De schoonste stranden van Zeeland liggen in de gemeente Sluis

Vanmiddag is de gemeente Sluis tijdens de landelijke strandverkiezingen uitgeroepen tot schoonste strandgemeente van Zeeland 2024. Het beste Zeeuwse paviljoen van dit jaar is Woest 17 in Nieuwvliet. Zij wonnen ook de hoofdprijs: het beste paviljoen van Nederland!

Inspecties

Elk jaar bezoeken professionele inspecteurs de kust op verschillende tijdstippen om een goed beeld te krijgen van de schoonheid van de stranden. Ze keuren daarbij onder andere de locaties van het parkeerterrein tot de strandopgang en van het paviljoen tot de vloedlijn. Vervolgens worden alle resultaten en omstandigheden zorgvuldig gewogen.

Prijsuitreiking

De prijsuitreiking vond plaats bij Beachclub Perry’s in Scharendijke. Zij waren vorig jaar het beste strandpaviljoen. Wethouder Patricia van de Vijver nam vanmiddag de prijs in ontvangst en feliciteerde strandpaviljoen Woest 17 van harte met de twee prijzen.

Wethouder Patricia van de Vijver: “Ik ben heel blij dat ik als vervangend portefeuillehouder van recreatie en toerisme vanmiddag deze prijs in ontvangst mocht nemen. Hier zijn we als gemeente heel erg trots op! We werken elke dag met veel partijen hard om onze stranden schoon te houden: Strandexploitatie Michielsen, Dethon, het Kustserviceteam, onze collega’s, de strandpaviljoenhouders, de strandwachten en natuurlijk de bezoekers. Deze prijs is de kroon op ons werk. Een hele mooie beloning voor iedereen die zich hiervoor inzet. Heel erg bedankt daarvoor! Daarnaast zijn we natuurlijk ook heel trots op paviljoen Woest 17 met hun twee mooie prijzen. We zien onze inwoners, bezoekers en toeristen graag op onze schone stranden deze zomer.”

Strandverkiezingen

De strandverkiezingen worden georganiseerd door Strand Nederland en Rijkswaterstaat. Food Inspiration, Koninklijke Horeca Nederland, de Nederlandse Kustvereniging en Blauwe Vlag/Green Key Nederland ondersteunen de verkiezingen. De resultaten van de landelijke strandverkiezingen zijn voor iedereen zichtbaar op www.strandinspecties.nl.