Klacht over de gemeente indienen
Vindt u dat u niet correct bent behandeld door de gemeente? Dan kunt u een klacht indienen. U kunt bijvoorbeeld klagen over de trage afhandeling van uw brief, gebrekkige informatievoorziening of het niet nakomen van gemaakte afspraken.
U kunt uw klacht op verschillende manieren indienen:
- Digitaal: Via onderstaande knop.
- Mondeling: Tijdens een afspraak met de klachtencoördinator van de gemeente. Bel 14 0117.
- Schriftelijk: Stuur uw brief aan de klachtencoördinator van de gemeente Sluis (Postbus 27, 4500 AA Oostburg).
- Via e-mail: stuur uw e-mail naar info@gemeentesluis.nl t.a.v. de klachtencoördinator.
Kosten
Geen.
Meer weten?
Bekijk onze klachtenbrochure (PDF) of lees onze klachtenregeling (PDF).
Voor schriftelijke klachten heeft de gemeente een klachtencommissie. Deze bestaat uit 3 onafhankelijke leden, ondersteund door een ambtelijk secretaris. De commissie vertelt u hoe het verloop gaat en adviseert over de afhandeling.
We streven ernaar uw klacht zo goed mogelijk te behandelen. Als u toch niet tevreden bent over de klachtbehandeling, dan kunt u zich wenden tot de Nationale ombudsman. Het is verstandig eerst te bellen. U kunt daarvoor elke werkdag van 9.00 tot 17.00 uur terecht via het gratis nummer: 0800 - 33 55 555.
De Nationale ombudsman is een externe instantie die de feiten onpartijdig onderzoekt en hierover een oordeel geeft. U kunt uw klacht pas bij de Nationale ombudsman indienen nadat de klacht eerst bij de gemeente is behandeld. Meer informatie vindt u op de website van de Nationale ombudsman.
Volg ons