Klacht over de gemeente indienen

Vindt u dat u niet correct bent behandeld door de gemeente? Dan kunt u een klacht indienen. U kunt bijvoorbeeld klagen over de trage afhandeling van uw brief, gebrekkige informatievoorziening of het niet nakomen van gemaakte afspraken.

Klacht indienen

U kunt uw klacht op verschillende manieren indienen:

  • Mondeling tijdens een afspraak met de klachtencoördinator van de gemeente. Bel 14 0117.
  • Via een brief, deze brief kunt u sturen aan de klachtencoördinator van de gemeente Sluis Postbus 27, 4500 AA Oostburg.
  • Via een e-mail, deze e-mail kunt u sturen naar info@gemeentesluis.nl t.a.v. de klachtencoördinator.

Kosten

Geen.

Meer weten?

Bekijk onze klachtenbrochure (PDF) of lees onze klachtenregeling (PDF).

Klachtencommissie

Voor schriftelijke klachten heeft de gemeente een klachtencommissie. Deze bestaat uit 3 onafhankelijke leden, ondersteund door een ambtelijk secretaris. De commissie vertelt u hoe het verloop gaat en adviseert over de afhandeling.

Ontevreden over de uitkomst?

We streven ernaar uw klacht zo goed mogelijk te behandelen. Als u toch niet tevreden bent over de klachtbehandeling, dan kunt u zich wenden tot de Nationale ombudsman. Het is verstandig eerst te bellen. U kunt daarvoor elke werkdag van 9.00 tot 17.00 uur terecht via het gratis nummer: 0800 - 33 55 555.

De Nationale ombudsman is een externe instantie die de feiten onpartijdig onderzoekt en hierover een oordeel geeft. U kunt uw klacht pas bij de Nationale ombudsman indienen nadat de klacht eerst bij de gemeente is behandeld. Meer informatie vindt u op de website van de Nationale ombudsman.