Open Monumentendag 2024

Op zaterdag 14 en zondag 15 september staat Nederland weer in het teken van Open Monumentendag. In Zeeuws-Vlaanderen stellen zo’n 45 monumenten hun deuren voor u open op zaterdag 14 september. De monumenten in de gemeente Hulst doen dit ook op zondag 15 september. In de gemeente Sluis doen zestien monumenten mee.

Bezoek één van de vele musea, rijd een rondje met de Zonnetrein, geniet van een prachtig uitzicht op één van de torens, volg een rondleiding in het stadhuis van Hulst of Terneuzen of leer meer over de techniek van een molen. U bent van harte welkom!

Erfgoed van routes, netwerken en verbindingen

Zeeuws-Vlaanderen heeft een rijke historie. Dat ziet u terug in het Zeeuws-Vlaamse erfgoed en aan de vele monumenten. Tijdens Open Monumentendag zetten we deze monumenten in het zonnetje. Het thema van dit jaar is ‘erfgoed van routes, netwerken en verbindingen’. Stippel uw route door Zeeuws-Vlaanderen uit en bezoek de mooiste monumenten! Hoewel elk monument een eigen verhaal heeft, zijn ze ook met elkaar verbonden. Want samen vertellen zij de geschiedenis van Zeeuws-Vlaanderen.

Brochure

Informatie over de deelnemende monumenten vindt u terug in de brochure. De kaartjes laten zien waar de monumenten te vinden zijn. U vindt de brochures op verschillende plekken in onze gemeenten en in Zeeuws-Vlaanderen. Bijvoorbeeld bij de deelnemende monumenten, bibliotheek, MFC’s en in ons Klanten Contact Centrum. Ziet u er eentje liggen? Neem deze dan gerust mee om er thuis in te kijken! De brochure is ook digitaal in te zien.

Brochure Open Monumentendag 2024 (PDF)