PERSBERICHT - Uitnodiging ‘De schaduw van Sluis’ 10 oktober 2024 Oostburg

Uniek event (met o.a. Maikel Harte) over de impact van ondermijnende criminaliteit in gemeente Sluis.

Op 10 oktober 2024 organiseert de gemeente Sluis in samenwerking met de provincie Zeeland, Taskforce RIEC Brabant Zeeland en Meld Misdaad Anoniem een uniek event in het Ledeltheater in Oostburg. Stap in de schaduwrijke wereld van ondermijnende criminaliteit en laat u verrassen door een programma vol bewustwording, cabaret met Maikel Harte, inspiratie, tips en eye-openers! Bestel hier je gratis tickets!

Programma

De dag is opgesplitst in twee delen. In het (besloten) middaggedeelte is er een programma voor professionals en organisaties en 's avonds zijn inwoners van de gemeente Sluis en andere geïnteresseerden welkom. Tijdens beide programma’s delen diverse experts en interessante sprekers uit verschillende disciplines hun kennis en reiken ze handvatten aan om signalen van ondermijnende criminaliteit te herkennen. Bezoekers krijgen een kijkje in de schaduwkant van onze gemeente en welke rol zij kunnen hebben als het gaat om de veiligheid in onze regio.

Info & tickets

Inwoners van de gemeente Sluis kunnen hun (gratis) ticket(s) bestellen via de website van het Ledeltheater www.ledeltheater.nl. De kaarten zijn beperkt, dus wees er snel bij. Maximaal twee kaarten per bestelling.

Week van de Veiligheid

We organiseren deze dag in de Week van de Veiligheid. Het doel is om de meldingsbereidheid voor ondermijnende criminaliteit te verhogen, bewustwording te creëren en praktische tips te geven over wat inwoners, professionals en organisaties kunnen doen om hun eigen omgeving een stukje veiliger te maken. Deze week zijn er nog meer activiteiten gepland. Op 8 oktober organiseren de Zeeuws-Vlaamse gemeenten ook voor ondernemers een bijeenkomst over Cybercriminaliteit & Kansen voor AI (meer info op de website van gemeente Terneuzen).

Samenwerking

De bijeenkomst is een initiatief van de gemeente Sluis, in nauwe samenwerking met de provincie Zeeland, Taskforce RIEC Brabant Zeeland en Meld Misdaad Anoniem. Door samen op te treden, streven wij ernaar om de veiligheid en leefbaarheid in de regio te verbeteren en ondermijnende criminaliteit effectief te bestrijden.

De schaduw van Sluis