PERSBERICHT - Kom van die bank af 2.0!

Waarvoor komen jongeren van de bank af? Op dinsdag 22 oktober 2024 organiseert de gemeente Sluis samen met verschillende partners het event ‘Kom van die bank af 2.0’. Van 10.00 tot 17.00 uur is iedereen van harte welkom in en rondom jongerencentrum Time Out, het skatepark, het basketbalveld en de gymzalen van ’t Zwin College.

Er is van alles te doen

Tussen 10.00 en 15.00 uur zijn er verschillende activiteiten op het gebied van sport en spel. Jongeren kunnen kennismaken met real life Fortnite, FIFA skill games, Game Gym Wall en andere e-sports. Er is een herfstmarkt waar de allerkleinsten zich kunnen laten schminken door Oostburg Actief, Cultuurhub Zeeland organiseert een creatieve activiteit en bibliotheek Zeeuws-Vlaanderen staat er met een photobooth. Er zijn verschillende sportclinics waaronder BMX, basketbal, voetbal en multibal. Van 15.00 tot 17.00 uur is er een afsluitend feestje met DJ Sjorto. Een gratis event voor jong en oud!

Boek gratis vervoer

Jongeren tussen de 12 en 27 jaar die geen vervoer hebben of geen zin hebben om te fietsen, kunnen een gratis rit boeken naar het event. In ruil voor de gratis rit houden we een gesprek tijdens de taxirit waarin we vragen wat de gemeente nog meer voor jongeren kan doen. De gratis rit is te boeken via SamenSluis.