Isolatiesubsidie nu beschikbaar voor woningeigenaren

Bent u eigenaar van een slecht geïsoleerd huis en wilt u dit graag verbeteren? Dan kunt u nu subsidie aanvragen bij het Zeeuws Isolatieprogramma (ZIP). U kunt voor maximaal €2.050,-subsidie krijgen voor het isoleren van uw woning. De subsidie is bedoeld voor koopwoningen die óf een definitief energielabel D, E, F of G hebben of waarvan twee bouwdelen (dak, gevel, vloer, bodem of glas) niet of slecht zijn geïsoleerd. De subsidie kunt u aanvragen voor isolatieglas of het isoleren van muren, daken en vloeren.

Logo Zeeuws Isolatie Programma

Doe het zelf of huur een bedrijf in! U mag een professioneel bedrijf voor de werkzaamheden inschakelen, maar ook doe-het-zelvers komen in aanmerking voor deze subsidie. Woningeigenaren die eerst willen weten welke isolatiemaatregelen ze kunnen nemen, kunnen gratis advies van een isolatieadviseur krijgen.

Initiatief van Zeeuwse gemeenten Het Zeeuws Isolatieprogramma (ZIP) is een initiatief van twaalf Zeeuwse gemeenten en de Regionale Energiestrategie Zeeland (RES). Het ZIP is de Zeeuwse variant van het Nationaal Isolatieprogramma (NIP). In Zeeland zijn zo’n 50.000 koophuizen slecht geïsoleerd. De komende paar jaar verdelen de Zeeuwse gemeenten in totaal zo’n 17 miljoen euro isolatiesubsidie via het ZIP.

Meer weten of direct de subsidie aanvragen? Ga naar www.zeeuwsisolatieprogramma.nl.