Aanmelden evenementen gemeente Sluis 2026
Het evenementenseizoen 2025 loopt bijna ten einde. Veel organisaties hebben dit jaar weer iets moois georganiseerd. Dat hopen wij volgend jaar ook weer te zien. We inventariseren graag welke evenementen in 2026 gaan plaatsvinden.
Laat u ons voor 1 november 2025 weten of u in 2026 een evenement organiseert?
Dat kunt u doen op onze pagina Evenementenvergunning aanvragen. U gaat naar “aanmelden evenementen 2026 (inventarisatie)”. Organiseert u meerdere evenementen? Dan dient u voor elk evenement een aparte aanvraag en/ of melding in.
U krijgt uiterlijk in december een bericht waarin staat of wij akkoord gaan met de datum
Wij bespreken met politie, gemeente Terneuzen en gemeente Hulst de aangekondigde evenementen. Er wordt gekeken of er evenementen samenvallen. Dit is voor organisatoren vaak niet wenselijk. Ook is het van belang voor de inzet van politie en hulpdiensten.
- Gaan wij akkoord met de datum van uw evenement? Dan kunt de vergunningsaanvraag of melding klein evenement indienen. De formulieren hiervoor vindt u op onze website.
- Gaan wij niet akkoord met de datum van uw evenement? Dan nemen wij contact met u op en zoeken we samen naar een gepaste oplossing.
Wij mogen evenementen niet verbieden omdat ze samenvallen met andere evenementen
Dit mag wel als het samenvallen problemen oplevert. Denk hierbij aan problemen op gebied van de openbare orde, overlast en/of verkeersveiligheid.
Heeft u vragen?
Neem dan contact op met het cluster Vergunningen APV. U bereikt hen op 0117 457 000 of via apv@gemeentesluis.nl.
Volg ons