Baloise Ladies Tour 2024

De Baloise Ladies Tour is een 5-daagse wielerwedstrijd voor vrouwen. De Baloise Ladies Tour komt al een aantal jaar voor in onze gemeente. Dit jaar zal er voor de tweede keer gestart worden in Breskens. Dit vindt plaats op donderdag 18 juli. Ongeveer 150 profwielrensters rijden in een grensoverschrijdende rit eerst een lus in West Zeeuws-Vlaanderen om vervolgens de grens over te steken en te finishen in Knokke-Heist.

Programma donderdag 18 juli 2024

De ploegenpresentatie begint vanaf 12:45 uur op het Spuiplein in Breskens. Tegenover het Spuiplein, aan de Grote Kade, wordt vervolgens om 14:00 uur het startschot gegeven en beginnen de renners aan het parcours.

Wegafsluitingen en hinder

• Om plaats te maken voor de wedstrijdbussen en de organisatie van dit evenement vinden er wegafsluitingen plaats van 08:00 uur tot 13:00 uur. De straten Grote Kade, Oranjeplein, Mercuriusstraat, Glacispad, Marktpad en Havenfortpad (hieronder afgebeeld in groen) zijn dan niet bereikbaar.
  • Omwonenden ontvangen hierover een brief. Hierin vragen we om de auto’s op 18 juli vóór 08:00 uur te verplaatsen.
  • Op het Spuiplein staan tenten voor de renners en hier vindt ook de ploegenpresentatie plaats.
  • Voor wijzigingen in het Streekvervoer Connexxion (lijn 42) kijkt u op www.connexxion.nl/reisplanner.

Wegafsluitingen Baloise 2024

De rit van 18 juli

De profwielrensters rijden vanuit Breskens, via Groede, Nieuwvliet, Cadzand, Cadzand-Bad en Retranchement naar Knokke-Heist. In onderstaande tekening ziet u de uitgestippelde route.

Route Baloise 2024

Meer informatie en vragen

Wilt u meer weten over deze wedstijd? Kijk dan op www.baloiseladiestour.com.
Heeft u vragen over de rit die op 18 juli gereden wordt? Neem dan contact op met Johny de Witte via (06) 51 06 95 99 of stuur een e-mail naar jdewitte@gemeentesluis.nl.

Brief aan omwonenden en belanghebbenden

Beste omwonende en/of belanghebbende,

Op donderdag 18 juli 2024 start vanuit Breskens een tourrit van de Baloise Ladies Tour. Dat betekent dat u, als direct omwonende of belanghebbende, te maken krijgt met een tijdelijke wegafsluiting of hinder.

Wat is de Baloise Ladies Tour?
Deze vijfdaagse grensoverschrijdende wedstrijd is er één van formaat. Ongeveer 150 profwielrensters rijden op 18 juli 2024 vanuit Breskens, via Groede, Nieuwvliet, Cadzand, Cadzand-Bad en Retranchement naar Knokke-Heist. De ploegenpresentatie begint vanaf 12:45 uur op het Spuiplein in Breskens. Tegenover het Spuiplein, aan de Grote Kade, wordt vervolgens om 14:00 uur het startschot gegeven.

Wat betekent dat voor u?
U woont in een straat waar wedstrijdbussen van verschillende teams, waaronder Lidl-Trek, zullen staan. Dat betekent dat we die dag een aantal straten van 08:00 uur tot 15:00 uur afsluiten. We vragen u om uw auto op 18 juli 2024 vóór 08:00 uur te verplaatsen. U kunt bijvoorbeeld gebruikmaken van de parkeermogelijkheden aan de Promenade. Op de achterkant van deze brief vindt u de afgezette wegen in groen gekleurd.

Heeft u een vraag?
We begrijpen dat we best iets van u vragen op deze dag. Heeft u voorafgaand aan deze wedstrijd of op de dag zelf vragen? Kijk dan op onze website www.gemeentesluis.nl/baloise of neem contact op met de Beleidsadviseur Sport, Johny de Witte: 06-51069599.

We kijken uit naar een sportieve en gezellige dag en ik hoop u daar te ontmoeten.

Tot 18 juli!

Met sportieve groet,