• Besluitvormende Raadsvergadering donderdag 4 juli 2024

De burgemeester van Sluis maakt bekend dat er een Besluitvormende Raadsvergadering gepland is op donderdag 4 juli 2024 om 19.30

• Nieuw: Praat-Ommetjes!

Dit voorjaar kan je in de gemeente Sluis het gloednieuwe Praat-Ommetje bewandelen.

• Klinkers eruit, groen erin

Verharding vervangen door groen. Dat is wat we graag willen. Niet alleen in onze gemeente maar overal in Nederland.

• PERSBERICHT - Ontwikkelingen Vitaal IJzendijke

Ruim een jaar geleden hebben de gemeente Sluis, ZorgSaam en woningcorporatie Woongoed Zeeuws-Vlaanderen gezamenlijk het ambitieuze plan Vitaal IJzendijke gepresenteerd. Met als doel om een impuls te geven aan de leefbaarheid in het dorp door de bouw van zorgwoningen, een multifunctioneel centrum (inclusief onderwijs, kinderopvang, binnensport en sociaal/maatschappelijke activiteiten) en een gezondheidscentrum. Het toen geschetste eindbeeld wordt nog steeds als de meest optimale oplossing voor IJzendijke gezien. Helaas raakt het eindbeeld buiten bereik door de optelsom van hoge investeringen, afhankelijkheid van elkaar en de wens om zo min mogelijk te werken met tijdelijke oplossingen.

• Overige nieuwsberichten

Alle nieuws- en persberichten van 2023 en 2024.