Veelgestelde vragen

In de gemeente Sluis kunt u vanaf 1 maart 2020 in de kernen Sluis en Cadzand-Bad en langs de kust betalen via kentekenparkeren en belparkeren.
Hieronder staan een aantal veelgestelde vragen over kentekenparkeren en belparkeren.
Staat uw vraag er niet bij?
Dan kunt u contact met ons opnemen via info@gemeentesluis.nl of 140117.

Ik wil parkeren bij een parkeerautomaat, hoe werkt dat?

Na het parkeren van uw voertuig, voert u bij de parkeerautomaat het kenteken in van het door u geparkeerde voertuig.
Vervolgens betaalt u met contant geld, contactloos of uw pinpas voor de gewenste tijd.
De parkeerautomaat geeft wel een ticket, maar deze hoeft u niet achter uw voorruit te leggen.  

Hoe kan ik betalen bij een parkeerautomaat?

U kunt betalen met contant geld, contactloos, pinpas, creditcard of via uw mobiele telefoon (beparkeren).

Wat gebeurt er als ik geen of een verkeerd kenteken invoer?

Als u geen of een verkeerd kenteken invoert, kan een controleur niet zien of u betaald heeft.
Er is dan een kans dat u een boete krijgt.

Hoe weet een handhaver of ik betaald heb?

Een scanauto of handhaver van de gemeente Sluis scant het kenteken van uw voertuig en ziet vervolgens of u heeft betaald.

Ziet een handhaver ook persoonlijke gegevens?

Nee. Een handhaver krijgt geen informatie te zien over de eigenaar van het voertuig of de betaalwijze.
Hij ziet alleen of er parkeergeld is betaald voor een kenteken.