Regentonnenactie 2024 - Zaterdag 25 mei regenton ophaaldag!

Het weer wordt onvoorspelbaarder. Periodes van hevige regenval en langdurige droogte wisselen elkaar af. We willen steeds vaker regenwater als het droog is. Tijdens de warme dagen is er juist behoefte aan extra water. Door regenwater tijdens de buien op te vangen in een regenton, legt u eenvoudig een eigen watervoorraad aan. Dat kunt u tijdens aanhoudende droogte duurzaam gebruiken om uw tuin water te geven of het terras of balkon schoon te maken. Zo maken we ons op een doeltreffende manier samen sterk voor een duurzame leefomgeving. Hoe meer mensen dit doen, hoe beter we de wateroverlast kunnen beheersen.

250 bewoners haalden dit jaar al een regenton op. Zo’n 100 stuks zijn gereserveerd en staan voor hen klaar. Heeft u nog geen regenton maar wilt u er wel eentje? Kom dan naar de extra ophaaldag op zaterdag 25 mei. Dat kan tussen 9.00 en 15.00 uur.

Schrijft u zich vooraf in?

U kunt, na inschrijving, uw regenton ophalen bij de loods van gemeentewerken, Oudestad 98 in Oostburg.

Dat kan nu al

Uw inschrijving is pas compleet na het overmaken van € 20 naar rekeningnummer NL33INGB0661900169, met als beschrijving ‘regentonnenactie’. Heeft u vragen of wilt u hier meer over weten? Mail dan naar duurzaam@gemeentesluis.nl.

Vraag er snel een aan via onderstaande button.

Inschrijven regenton