Direct naar hoofdmenu / zoekveld
Home / Nieuws en Activiteiten / Nieuws / 2012 / Februari / Gemeente Sluis biedt internetfaciliteit aan

Gemeente Sluis biedt internetfaciliteit aan

Wat te doen als u (tijdelijk) geen computer tot uw beschikking heeft en toch overheidsinformatie wilt opvragen of een gemeentelijk product of dienst wenst aan te vragen? U bent van harte welkom in het Klanten Contact Centrum (KCC), Nieuwstraat 22 te Oostburg! De gemeente Sluis heeft een computer voor u klaargezet. U kunt plaatsnemen aan tafel en uw zaken regelen.

Informatie opvragen

 

We leven in een snelle wereld waarin digitalisering een belangrijke rol heeft gekregen. Veel zaken worden tegenwoordig achter de computer afgehandeld. Maar niet iedereen heeft een computer tot zijn of haar beschikking. Daarom heeft de gemeente Sluis een computer voor haar burgers klaargezet in het Klanten Contact Centrum, Nieuwstraat 22 te Oostburg. Deze staat op de informatietafel tegenover de ontvangstbalie in het Klanten Contact Centrum en mag door iedereen gebruikt worden. U hoeft zich niet te melden maar kunt direct plaatsnemen. De computer hebben we alvast voor u aangezet en een printer hieraan gekoppeld zodat u opgevraagde informatie kunt printen en meenemen. Alle openbare overheidsinformatie is opvraagbaar. Wilt u bijvoorbeeld iets weten over een (plaatselijke) politieke partij of het waterschap? Of zoekt u informatie van de belastingdienst? U bent een ‘klik’ verwijderd van alle openbare informatie die gelieerd is aan overheidsinstanties. Uit veiligheidsoverwegingen hebben we de internettoegang hiertoe beperkt. Onder meer social media, games en online shops kunt u via deze computer niet opvragen.

 

 

 

Gemeentelijk product of dienst aanvragen

 

Online een aantal producten of diensten via de computer in het Klanten Contact Centrum aanvragen, en indien nodig betalen, kan natuurlijk ook. Via de digitale balie op de site kunt u de aanvraag en betaling van een toenemend aantal producten (DigiD benodigd) volledig afhandelen.

 

 

 

De gemeente werkt voordurend aan de verdere verbetering van de dienstverlening. Recent is bijvoorbeeld een kwaliteitslag gemaakt voor de gemeentelijke website en werd het eenvoudig te onthouden telefoonnummer 140117 ingevoerd. Het aanbieden van een internetfaciliteit in het Klanten Contact Centrum is een nieuwe stap in dit kader.

 


Uitgelicht


Zoeken