Technisch probleem in productieproces paspoort en identiteitskaart

Op vrijdag 29 juni jl. is door de leverancier van de Nederlandse reisdocumenten gemeld dat zich een technisch probleem heeft voorgedaan bij de productie van deze documenten.
Het betreft de reisdocumenten die in de periode april 2018 tot en met juni 2018 zijn aangevraagd.
Hiervan kunt u hinder ondervinden.
Alle personen die in de periode een reisdocument hebben aangevraagd, hebben een brief ontvangen.
U wordt verzocht uw document te controleren met de app 'BZK-ID'.
Kunt u het zelf niet controleren, dan kunt u zich wenden tot de balie van het gemeentehuis.
Het technisch probleem heeft geen effect op de geldigheid van het document en u kunt hier gewoon mee reizen.
Mocht uw reisdocument een probleem bezitten, dan kunt u kosteloos een nieuw reisdocument aanvragen.
Eventuele spoedleges worden niet vergoed.
 
Meer informatie kunt u vinden op www.rijksoverheid.nl/reisdocument.
Heeft u nog vragen, dan kunt u bellen naar 0800-0201046 of mailen naar mijnreisdocumenten@rvig.nl.